czwartek, 12 lutego 2015

Jesteś tym co jesz

Ten blog nie jest o pozycjach seksualnych. :) No, przynajmniej jeszcze nie. :) Seks to słowo klucz, żeby Ciebie tu przyciągnąć. Ten blog jest o czerpaniu przyjemności z życia, o świecie zmysłów. Jedną z największych przyjemności jest wg mnie jedzenie. Gotowanie jest dla mnie sztuką. Wybieranie składników, łączenie smaków, improwizacja - jak w muzyce. Najbardziej lubię tworzyć potrawy z tego, co akurat mam w domu. To daje mojej wyobraźni pole do popisu.
Oczywiście fajnie jest, kiedy mamy w domu tylko zdrowe składniki, bo wtedy to wszystko ma jeszcze większy sens. Kilka lat temu nie odżywiałam się wyjątkowo zdrowo. Nadal nie jestem specjalnie ortodoksyjna w tym, jednak wprowadziłam bardzo wiele zmian, którymi pragnę się stopniowo z Wami dzielić. Ogromny wpływ na mnie miała książka "Antyrak".


"Antyrak odpowiada na pytania kluczowe dla życia i zdrowia większości ludzi. Jaki tryb życia prowadzić, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka? Co robić, aby zahamować rozwój choroby i jej nawrót? Co jeść, jakie stosować diety? Czego i jakich potraw bezwzględnie unikać?"

Jedną z podstawowych wskazówek, jakie słyszałam od innych osób wprowadzających "dietę antyrakową" było odstawienie cukru. I o ile już od dawna nie słodziłam kawy, ani herbaty, to po zagłębieniu się w temat

postanowiłam wyeliminować go całkowicie. Przez jakiś czas mi się to udawało. Później znalazłam świetny, zdrowy zamiennik - ksylitol, czyli cukier brzozowy. Można go stosować również do pieczenia.
Żywienie to bardzo obszerny i istotny temat, więc będę go często tu poruszać.

Teraz mój przepis, na przykładową zdrową i pyszną sałatkę:




Składniki:

Sałata - najbardziej lubię mix sałat
Rukola
Łosoś wędzony sałatkowy
Suszone pomidory
Kapary
Czosnek podsmażony na oleju kokosowym - uwielbiam ten smak! :)
I zdecydowanie olej kokosowy ma tu znaczenie
Sos - ja robię z oliwy z oliwek zmieszanej z octem winnym lub jabłkowym i musztardą
Można dodać orzechy np. nerkowca

Wszystko wymieszać i zjeść :)
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz